• “Kayıtlar kısa süre sonra kapanıyor! Hemen silahforum.com’a ücretsiz üye olun, sorularınızı paylaşın ve topluluğumuzla bilgi alışverişine katılın. Unutmayın, bir süre sonra sadece referanslı üyelik alımları yapılacaktır.”

İlk Kez Tüfek Alacağım.Pompalı mı Yarı Otomatik mi?

EYO44

Kayıtlı Üye
Katılım
11 May 2025
Konum
Ankara
Selamlar herkese,
Forumu bugün keşfettim ve açıkçası burada birçok bilgili kişi olduğunu görünce sizlere danışmak istedim. İlk defa tüfek sahibi olacağım ve öncelikli amacım alan savunması. Bu yüzden pompalı bir tüfek düşünüyorum. Yarı otomatik öneren arkadaşlarım da oldu ama ben kendi kafamda pompalının daha sorunsuz olduğunu düşündüm.
Burada asıl kafamı kurcalayan şey model seçimi. Filmlerde gördüğümüz gibi klasik, sabit dipçikli ve el kundaksız modeller mi tercih edilmeli, yoksa daha modern, taktik görünümlü, aksesuar yuvaları olan ve modifiye edilebilir modeller mi daha mantıklı?
Modifiyeli taktik tüfekler görsel olarak daha albenili duruyor, ama uzun vadede kullanımda gevşeme, vida sorunları gibi problemler olur mu diye endişem var. Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?
Bütçeme uygun olarak 4 modeli belirledim ama hangisine yöneleceğim konusunda kararsız kaldım.Tavsiyeniz çok değerli olur:
Taktik modeller:
  1. Derya CRT 401
  2. Stoeger P3000 Tactical
Klasik modeller:
3. Derya US8
4. Hatsan Escort WS Marine Guard

Kullanan, deneyimi olan ya da benzer kararsızlıklar yaşamış olan arkadaşlar varsa görüşlerini bekliyorum. Şimdiden teşekkürler 🙏
 

halit

Kayıtlı Üye
Katılım
9 May 2025
Konum
İzmir
Selamlar herkese,
Forumu bugün keşfettim ve açıkçası burada birçok bilgili kişi olduğunu görünce sizlere danışmak istedim. İlk defa tüfek sahibi olacağım ve öncelikli amacım alan savunması. Bu yüzden pompalı bir tüfek düşünüyorum. Yarı otomatik öneren arkadaşlarım da oldu ama ben kendi kafamda pompalının daha sorunsuz olduğunu düşündüm.
Burada asıl kafamı kurcalayan şey model seçimi. Filmlerde gördüğümüz gibi klasik, sabit dipçikli ve el kundaksız modeller mi tercih edilmeli, yoksa daha modern, taktik görünümlü, aksesuar yuvaları olan ve modifiye edilebilir modeller mi daha mantıklı?
Modifiyeli taktik tüfekler görsel olarak daha albenili duruyor, ama uzun vadede kullanımda gevşeme, vida sorunları gibi problemler olur mu diye endişem var. Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?
Bütçeme uygun olarak 4 modeli belirledim ama hangisine yöneleceğim konusunda kararsız kaldım.Tavsiyeniz çok değerli olur:
Taktik modeller:
  1. Derya CRT 401
  2. Stoeger P3000 Tactical
Klasik modeller:
3. Derya US8
4. Hatsan Escort WS Marine Guard

Kullanan, deneyimi olan ya da benzer kararsızlıklar yaşamış olan arkadaşlar varsa görüşlerini bekliyorum. Şimdiden teşekkürler 🙏
Ustam bende yeni aldım aksa t12 modeli hem pompali hem otomatik. Seçmemin sebebi ses fişegi ve kauçuk mermiyi pompali modda normal fişegi otomatikte sıkma gibi bi avantaji var. Alan savunmasında kullanmak için aldım yakında kamp ekipmanları alıp takılma niyetindeyim. Atış için barak br 20 alacam
 

cemal2148

Kayıtlı Üye
Katılım
1 Ocak 2025
Selam, yazdıklarını okuyunca kendimi gördüm resmen. Ben de ilk pompalımı alırken çok benzer bir kararsızlık yaşadım. Görünüş olarak taktik modeller tabii ki daha havalı ama klasik olanlar daha sağlam duruyor, hele ki uzun süreli kullanım düşünülüyorsa. Derya US8’i birkaç kez atışta denedim, tertemiz çalışıyor, fazla gösteriş yok ama işini yapıyor. İlk tüfeğin olacaksa bence modifiyesiz, sade bir model daha güvenli seçim olur.
 
Üst